Čistoća je najradikalniji i upravo zato najlakši put

„…Ništa što zarobljuje nije jače od strasti. Pod njezinim jarmom tijelo, duša i duh gube silu, prozračnost i ljepotu. Kao što je za čovjeka skoro nemoguće da nakon istočnog grijeha posjeduje, a da ne bude posjedovan, tako i svaka prirodna sklonost riskira da degenerira u strast, sa svim njezinim uništavajućim posljedicama. Bog nam je dao dva sredstva kao bismo si pomogli: brak i zavjet čistoće. Čistoća je najradikalniji i upravo zato najlakši put. No, sigurno, nije to najdublji razlog zbog kojega nam je Krist prethodio na tome putu. Već je brak velika tajna kao znak sjedinjenja Krista i Crkve, i istovremeno sredstvo toga sjedinjenja. No čistoća je još dublja tajna: ona nije samo znak i sredstvo bračnog sjedinjenja s Kristom i nadnaravna plodnost, nego je to jedno sudjelovanje. Čistoća ima svoje porijeklo u dubinama božanskog života, i vodi do njega.

Vječni Otac je dao cijelu svoju bît Svome Sinu u bezrezervnoj ljubavi. I na isti način, Sin se predaje bezrezervno Ocu. Tome potpunom darivanu jedne osobe drugoj, prelaskom Bogočovjeka u vrijeme ne može se ništa promijeniti. On pripada Ocu od cijele vječnosti i nije se mogao predati nekome ljudskom stvoru. On je samo mogao uvesti ljude – one koji se žele predati Njemu – u krilo jedinstva Njegove božanske i ljudske ličnosti, kao članove Njegovog mističnog tijela, kako bi ih predstavio Ocu. Zbog toga cilja On je došao na svijet. Takva je božanska plodnost Njegove božanske čistoće: On može dati nadnaravan život dušama. I takva je također i plodnost djevica koje slijede Jaganjca: one mogu primiti božanski život s ne manjom silom i s bezrezervnim darom sebe. One ga mogu predati drugim dušama u sjedinjenju s Bogočovjekom, koji je Glava, i na takav način da Mu pridobiju nove članove.“

sv. Terezija Benedikta od Križa (Edith Stein)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.