Svečani zavjeti sestre Karmele

Đakovačko-osječki nadbiskup msgr. dr. Đuro Hranić predvodio je svečanu euharistiju i obred zavjetovanja s. Marije Karmele od Riječi Božje (Blaženke Bašić) na Markovo, u četvrtak 25. travnja 2019., u Stepinčevom Karmelu u Brezovici. Uz njega je bilo više od dvadesetak suslavitelja: svećenika, redovnika, đakona, bogoslova i ministranata.Uz njega su oko oltara među inima bili i: vlč. Domagoj Lacković, tajnik nadbiskupa Hranića, o. Srećko Rimac, OCD, provincijal Hrvatske Karmelske Provincije sv. Oca Josipa, vlč. Mato Matasović, župnik s. M. Karmele u Slavonskom Brodu, p. Petar Galauner, DI, prof. dr. sc. fra Ivan Karlić, OFMConv, preč. Stjepan Bradica, kanonik, preč. gosp. Ivan Topolnjak, dekan, p. Ivan Mandić, SMM, o. Vinko Mamić, OCD, o. Jakov Kuharić, OCD, fra Ivan  Matić, OFM, fra Petar Cvekan, OFM, p. Stjepan Horvat, CPPS, vlč. Branimir Budinski, župnik, vlč. Andrija Miličević, duhovnik bogoslova, vlč. Željko Nestić, župni vikar, br. Krešimir Josip Bahmec, OCD, đakon, br. Nikola Grizelj, OCD, đakon, bogoslov  Zlatko Brauchler, DI, te ministranti i ministrantice.

Riječima najpoznatije uskrsne antifone, „Ovo je dan što ga učini Gospodin, kličimo i radujmo se njemu“ (Ps 118, 1-2), vlč. Nestić zaželio je dobrodošlicu ocu nadbiskupu Đuri, kao i svima prisutnima, osobito svećenicima, majci s. Karmele Mariji, braći Ivanu, Tomislavu i Boži, te  sestri Ivanki.

Govoreći u svojoj snažnoj homiliji o susretima s uskrslim Isusom dvojice učenika u Emausu, kao i žena kod praznog groba, te apostola u Jeruzalemu, nadbiskup Hranić je naglasio važnost zajednice za vjeru pojedinca. „Učenici su zajedno. Okupio ih je strah. Naime, toga prvoga dana u tjednu rano ujutro stigla je vijest da je Isusov grob prazan. Žene su govorile da im se na grobu ukazao anđeo i da im je rekao da je Isus živ…“ Otac Nadbiskup iščitao je četiri elementa tipična za ukazanja uskrslog Isusa i za pouskrsne susrete zajednice s Kristom:

  1. „Scena se otvara Isusovom inicijativom. On se pojavljuje u zajednici. Dolazi kroz bezizlaznu situaciju, kroz zatvorena vrata, staje posred njih, smiruje ih svojim riječima i poziva da se dodirom njegova tijela uvjere da je to on, a ne neko njihovo priviđenje.“
  2. „Učenici u prvi mah ne prepoznaju Isusa. Luka inzistira na tjelesnoj stvarnosti Uskrsloga, na činjenici da Uskrsnuli koji im se ukazuje nije neko njihovo priviđenje, utvara ili duh. Zato Isus poziva učenike da ga dotaknu, kako bi se uvjerili da je to on osobno… Tek u drugom momentu, svladavši početna oklijevanja, učenici prepoznaju Isusa.“
  3. „No, oni ne mogu razumjeti uskrsnuće samo osjetilnim znanjem, niti uskrsnuće možemo razumjeti ako ga želimo protumačiti na isključivo racionalan način. Da bi razumjeli ono što se dogodilo s Isusom, apostoli su morali ponovno slušati tumačenje Pisama i svega onoga što je u Pismima pisalo o njemu…“
  4. „I na kraju uskrsli Isus svojim učenicima daje poslanje. Šalje ih u svijet kao svoje svjedoke“, rekao je nadbiskup Hranić.

Ustvrdio je potom da je i s. M. Karmela na ovaj ili onaj način živjela ova četiri elementa: Isus je ušao u njezin život kroz zatvorena vrata, intervenirao je, pozvao ju je. Pojavila su se pitanja, strahovi. Isus je sve to smirio… Potom joj je otvorio pamet i srce da razumije Pisma u zajednici Misionara Krvi Kristove i da darom Sile odozgor krene za Uskrslim i postane svjedok njegova uskrsnuća od mrtvih.

Jednako tako nadbiskup Hranić naglasio je njezino svjedočenje za Uskrslog po svečanim doživotnim zavjetima siromaštva, čistoće i poslušnosti u današnjem svijetu i u današnjem mentalitetu. Tako je između ostalog rekao i ovo: „Siro­maštvo znači nenavezanost srca na materijalna dobra, te život koji izbjegava i sva­ki privid luksuza. Takav je način života prava kritika mentaliteta današnjega svijeta koji funkcionira po principu fasciniranosti i zaokupljenosti posjedovanjem, komotnošću i luksuzom kao svrhom života. Zavjetovano siromaštvo vjernike učvršćuje u vjeri, a one pak koji nisu vjernici, potiče na promišljanje o smislu života.“

Govoreći o zavjetu čistoće, spomenuo je da se u današnjem erotiziranom vremenu, gdje se sve manje poznaje i poštuje institucija braka, svaki govor o čistoći doima natražno i     smiješno. „No, upravo je Bogu posvećena čistoća znakovit poziv na relativiziranje stvarnosti koju je mentalitet vremena apsolutizirao. Redovnička je čistoća, dakako, dar koji valja živjeti u svoj poniznosti. Čist život nas čini slobodnijim za nese­bično i velikodušno darivanje Bogu i crkvenoj zajednici.“

Po redovničkoj poslušnosti, re­dovnik se suobličuje Kristu Gospodinu, koji je svoje poslanje izvršio poslušno­šću Ocu. „Poslušnost je i kritika današnjeg apsolutiziranja slobode, kojim se mo­derni čovjek želi pošto-poto neovisno, ponajviše samodopadno, ostvariti. Bogu posvećen život, življen u svoj ča­snosti, predanju i ljubavi, jest kao takav istinska snaga Crkve. On učvršćuje nje­zinu vjerodostojnost i već sada uprisutnjuje buduću stvarnost i potpuno zajedništvo s Bogom“, naglasio je otac Nadbiskup.

Pri kraju propovijedi poručio je s. M. Karmeli i prisutnima da dopuste da ih zahvati Krist Uskrsli, da uđu u otajstvo Božje ljubavi i milosti, te da poput apostolske zajednice, nakon Kristove smrti i uskrsnuća, postanu svjedoci novoga života. „Vi ste tomu svjedoci!“ (Lk 24,48).

Nakon homilije, upita i Litanija Svih svetih, s. M. Karmela je položila svoje doživotne zavjete u ruke s. Ilijane Terezije od Karmelske Gospe, primila svečani Nadbiskupov blagoslov i crnu koprenu, te postala punopravni član zajednice Bosonogih sestara Blažene Djevice Marije od Gore Karmela u Brezovici, čemu su svi prisutni bili svjedoci.

Velečasni Željko Nestić zahvalio je biranim riječima ocu Nadbiskupu na predvođenju misnoga slavlja i na zapaženoj homiliji i svjedočenju za Uskrslog. Nećakinja novozavjetovanice, studentica Lucija Bašić i Marija Husar Rimac uputile su svoju glazbenu čestitku s. M. Karmeli. Uskrsnom  pjesmom „Kraljice neba raduj se“, uz čestitanje svečarici, završilo je misno slavlje.

Prijateljski susret s nadbiskupom Hranićem i njegovim tajnikom vlč. Domagojem Lackovićem u govornici nije izostao, kao ni razgovor o aktualnostima iz života Crkve, osobito Đakovačko-osječke nadbiskupije, uz preporuke u

S. Marija Karmela od Riječi Božje (Blaženka Bašić) rođena je 1973. godine u Slavonskom Brodu, u Župi sv. Josipa radnika, od oca Petra, koji se 1990. godine preselio u nebo, i majke Marije. Ima tri brata i jednu sestru: Ivana, Tomislava, Božu i Ivanku. Roditelji su ih odgajali u zdravom katoličkom duhu. U kući se posebno prakticirala molitva sv. krunice koja ih je okupljala, kao i pobožnost sv. Josipu. Sa 17 godina doselila se u Zagreb i tu završila srednju školu i pravni fakultet. Bavila se i glazbom i pjevala u crkvenim zborovima. Bila je aktivni član zajednice Krvi Kristove, u kojoj je djelovala kao suradnica Misionara Krvi Kristove i kao animatorica za mlade. Godine 2012., na Josipovo, ulazi u Karmel u Brezovici, a 2015. godine polaže svoje prve zavjete kako bi svojom molitvom i služenjem živjela i radila za mnoge.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.