Molitveni razvoj koji se događa u životu molitve

Na koji način dolazi do pojednostavljenja molitve:

1.    Na početku smo skloni vidjeti molitvu kao naše djelo; ali vremenom se jasno shvaća da je ona dar Božji, jedno djelovanje Duha Svetoga.

2.    Na početku molitvu osjećamo kao dobru priliku da tražimo nešto za nas; ali kasnije se otkriva ljepota zagovora, da se traži za druge. Kasnije se otkriva koliko je važna molitva zahvale i molitva hvale.

3.    Na početku uzimamo naučene formule ili one koje smo uzeli iz molitvenika, ali kasnije osjećamo da trebamo naučiti moliti sa srcem, spontanom molitvom.

4.    Na početku mislimo moliti detaljno i potpuno uređeno da izrazimo sve naše ideje i molbe; ali koliko više napredujemo u duhovnom životu, to više se shvaća snaga kratke molitve, strelovite, Isusove molitve, jednostavnih formula…

5.    Na početku se sviđa promjena i različitost metodologija. Ali vremenom se uči ljepota molitve koja se neprestano ponavlja.

6.    Na početku se izabire s pažnjom mjesto za molitvu, vrijeme, tradicionalne geste. Ali kasnije se uči moliti bilo gdje se nalazio i u svakome vremenu.

7.    Na početku se vjeruje da ne postoji odnos između liturgijske molitve i osobne molitve. Kasnije se otkriva snaga koju za osobnu molitvu imaju također i liturgijske formule.

8.    Na početku se vjeruje da su Psalmi samo molitve za liturgijska slavlja. Ali kasnije se otkriva  da je Psaltir jedno neiscrpivo blago za našu molitvu ako se psalmi recitiraju u Kristu i s Kristom.

9.    Na početku se čini da su čitanje Biblije i molitva dvije različite stvari. Ali poslije se nauči da je čitanje Biblije moleći nešto čudesno.

10.    Na početku se čini da se u molitvi ne može ne uzimati u obzir izgovaranje riječi. Ali kasnije se vidi da se može moliti tihom i dubokom molitvom bez nekih posebnih riječi.

Misli sv. Terezije Avilske o molitvi:

•    Molitva je razgovarati prijateljski često puta na samo, s Onim za koga znamo da nas ljubi.

•    Molitva je kraljevski put kojim se dolazi do neba.

•    Moliti ne znači mnogo misliti, nego mnogo ljubiti.

•    Ovo je bio moj način molitve: kako nisam mogla razumski razmatrati, nastojala sam si Krista predstavljati u sebi.

•    Ovo želim da shvatite: da vam priliči da dobro molite Očenaš. Ne odvojite se od Učitelja koji vas ga je naučio.

•    Osobe sabranosti moraju naučiti promatrati Gospodina u najdubljoj nutrini svoje duše.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

"U zemlju Karmela ja vas dovedoh da se hranite plodom i dobrotom njezinom." (usp. Jr 2,7)