Važnije sastavnice karmelskog poziva

Ne prestaje mi se parati srce vidjevši kako se gubi toliko duša… Htjela bih da ne vidim kako ih se gubi još više svakoga dana… Pomognite mi se za to moliti Bogu, jer vas je poradi toga okupio ovdje: to je vaš poziv, to moraju biti vaši poslovi, to moraju biti vaše želje, tu vaše suze, tu prošnje vaše.

Sv. Terezija od Isusa (Put k savršenosti 1,4-5)

Začetak naše Obitelji na Karmelu i unutarnji smisao poziva tijesno se podudaraju s duhovnim životom i karizmom svete Terezije, osobito s onim mističnim milostima koje su je potakle da se odluči na obnovu Karmela, potpuno usmjerenog k molitvi i božanskom motrenju, oslonjenim na Evanđelje i prvotno Pravilo, obnovu koja je bila utemeljena na nekolicini izabranih članova po uzoru na evanđeosko malo stado, oslonjenu na samoću, molitvu i strogo siromaštvo.

Sveta Terezija, po svemu je htjela sačuvati u cijelosti kontinuitet Karmela: novim je nadahnućem podarila djetinje štovanje Blažene Djevice Marije od Gore Karmela; živjela je u zajedništvu s biblijskim pralikovima i velikim prorocima – Ocima našim – htjela je da sve to bude baština njezine Obitelji; preuzela je za sebe i za svoje izvorni duh Pravila i obogatila ga novim apostolskim nakanama.

Željela je da sve ovo bude obilježeno posebnim oblikom i načinom življenja: njegom društvenih vrlina i drugih ljudskih vrednota; njegom radosnog i uglađenog bratstva, u iskrenom obiteljskom duhu, uključujući u to i dostojanstvo ljudske osobe i plemenitost duše; podržavanjem i promicanjem zauzetosti glede znanstveno-kulturne izobrazbe, usklađivanjem mrtvenja i asketskih vježbi, imajući u vidu viši teologalni život zajednice, kao i njezino apostolsko služenje; poticanjem zajedništva između raznih kuća, uključujući u to i evanđeosko prijateljevanje među osobama.

Da bi se ovakva zamisao mogla ostvariti, svetoj je Majci božanska Providnost pridružila svetog Ivana od Križa. Kada postaje duhovnim vodom sv. Terezije od Isusa, ona ga je postavila ocem svoje duše; on ju je pak priznao začetnicom obnovljenog Karmela, priznajući joj karizmu koju Bog dodjeljuje utemeljiteljima. I tako su oboje, stavljajuci čitav red muškog kao i ženskog Karmela pred novi smisao života, postavili nove temelje Reda .

Život i duhovno iskustvo svete Majke Bog je tako rasporedio da je po njima postala učiteljicom i prejasnim uzorom našega života. Svetom pak ocu Ivanu od Križa, upiremo pogled kao prema živoj slici pravoga karmelićanina, na kojega se može primijeniti ona Apostolova: Nasljedovatelji moji budite, kao što sam i ja Kristov (1Kor 4,16; 11,1); u njegovom se naime životu, djelima, gestama i učenju ostvaruje poziv obnovljenog Karmela.

Stoga smisao našega života najprije odsjeva u ovo dvoje Svetaca, što u njihovim spisima poprima izraz i oblik; tako i karizme kojima oni obiluju kao i oblik duhovnog života koji oni predlažu, također i ono što spada na dublju povezanost s Bogom i iskustvo božanskih stvarnosti, nisu potpuno osobne stvarnosti, nego pripadaju baštini i punini poziva našega reda.

Darom ove milosti Gospodin milosrdno obdaruje članove cijeloga reda, da se karmelska karizma svednevice dublje i shvaća i plodove donosi i širi po darovima Duha koji su dani našim redovnicima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

"U zemlju Karmela ja vas dovedoh da se hranite plodom i dobrotom njezinom." (usp. Jr 2,7)